14/01/2016
Het onderstaande is een uitleg over de verzendingen per DPD. Tot op heden hebben wij 2 diensten naast elkaar laten lopen zodat onze resellers de keuze hadden.
Echter hebben wij geconstateerd dat DPD niet voldoet aan onze wensen en eisen. Hierdoor hebben we besloten om per 28 januari 2016 geheel over te gaan naar Post.nl.

Dit heeft geen prijstechnische consequenties voor zendingen binnen Nederland, echter wel voor zendingen naar Belgie. Deze dienst zal met excl. BTW € 1,00 verhoogd worden. Pas daarom binnen nu en eind januari uw prijzen voor zendingen aan.

DPD is begin 2015 begonnen met het leveren aan consumenten. Na 1 jaar is gebleken dat de kosten er hoog waren.
Deze stijging van kosten is ontstaan doordat DPD verwachtte dat er per adres meerdere pakketten werden afgeleverd.
Dit is niet gebeurd waardoor “stopkosten” (kosten per afgeleverd pakket) enorm zijn gestegen.
 
Tevens bood DPD 3 afleverpogingen. Indien na de derde keer niemand thuis was, ging het pakket kosteloos retour.
Dit bleek bij consumenten leveringen erg vaak te gebeuren. 1 x opbrengst en 3 x pogingen tot leveren bleek een dure service.
 
De oplossing hiervan is dat DPD per december 2015 de pakketten, bij niet aanwezig, direct aflevert bij een pakketshop, waar het kan worden afgehaald.
De ervaring is dat dit niet vlekkeloos verloopt.
 
Tevens zijn de tarieven, voor het leveren aan consumenten per februari 2016, drastisch gestegen om hun kosten te dekken.
 
Hierdoor is een switch naar Post NL wenselijk .