24/08/2014
Na twee succesvolle jaren DS Magazijn zijn wij op een punt aangekomen om de zaken nog serieuzer te gaan aanpakken.
Om iedereen in de toekomst nog beter van dienst te zijn, zijn wij binnen DS Magazijn bezig met de nodige updates.
 
Er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe en verbeterde site DSmagazijn.com waar de nadruk komt te liggen op gebruikersgemak voor de reseller.
Het ligt in de bedoeling om het Biedmeer platform, dat eigenlijk niet geschikt is voor groothandelsactiviteiten, te verlaten en een geheel nieuwe opzet te creëren.
Te denken valt aan het betalen van meerdere bestellingen per IDeal transactie, zodat niet iedere bestelling apart hoeft te worden afgerekend en het uploaden van bestellingen.
Ook het handmatig bestellen zullen wij voor u zo efficiënt mogelijk proberen te maken en daar waar mogelijk, overbodige en repeterende handelingen te vermijden.
Tevens zullen wij in staat zijn meer product- , voorraad en verzend informatie te verschaffen en  meer vrijheid krijgen om u beter te informeren over producten die in de toekomst zullen worden toegevoegd.
Het zal ook makkelijker worden om meer informatie over lopende en historische orders weer te geven, en mogelijke wensen van u te honoreren.
Wij zijn in overleg met Biedmeer om de huidige feed voor nieuwe en vervallen producten als ook  voorraad wijzigingen in stand te houden en te verbeteren.
Naast de nieuwe site DS Magzijn.com zal in de loop van volgend jaar DS Magazijn XL worden gelanceerd.
Een site voor resellers die de zakelijke markt (willen gaan) bewerken.
Hier zal het mogelijk worden grotere aantallen tegen gunstigere prijzen aan te bieden en te verkopen.
 
Voor de definitieve overgang naar de nieuwe site is nog geen datum vastgesteld en zal pas gebeuren wanneer alles uitvoerig getest en onderzocht is.
Wellicht zullen wij u t.z.t. vragen om mee te doen aan het testen van de nieuwe mogelijkheden en uw mening te geven over mogelijk aanvullende wensen.
Een en ander neemt niet weg dat er ook nu al het een en ander wijzigt.
Dit weekend zal ons magazijn een grondige wijziging ondergaan om de beschikbare ruimte nog efficiënter te gebruiken.
Ten behoeve van een betere afhandeling van de orderstroom zullen er o.a. nieuwe magazijnstellingen worden geplaatst en ons nieuwe logistieke systeem in gebruik worden genomen.
Dit heeft voor u als klant verder geen enkele consequentie, buiten een hopelijk nog snellere en correctere afhandeling van uw bestellingen.
 
Een wijziging die wel gevolgen voor u als klant heeft is die van het vervoer.
Wij hebben besloten om diverse redenen, om afscheid te nemen van GLS als transporteur.
Het aantal klachten over en de kwaliteit van bezorgen voldoet te vaak niet langer aan de eisen die wij stellen.
In samenwerking met onze logistieke partner Parcel2send, hebben wij een nieuw contract afgesloten met twee kwalitatief hoogwaardige vervoerders, te weten DPD en PostNL.
Door de coördinatie bij deze professionele logistieke organisatie neer te leggen, denken wij een betere kwaliteit te kunnen waarborgen tegen een gunstig tarief.
 
DPD.
Voor u die nog geen ervaring hebben met de werkwijze van DPD, onderstaand een aantal nadere specificaties.
In feite is DPD sterk te vergelijken met PostNL.
Ook DPD biedt pakketten, in tegenstelling tot GLS, drie maal aan en kunnen pakketten worden opgehaald bij een afhaalpunt in de buurt.
De derde poging zal plaats vinden in overleg met de ontvanger doormiddel van een afspraak.
De belangrijkste verbetering is het automatische bericht dat de ontvanger per email ontvangt omtrent de aflevertijd.
DPD kan de avond voor bezorging,  binnen een tijdvak van twee uur aangeven hoe laat de chauffeur komt.
Dit zal met name uw shop een gunstige beoordeling kunnen geven, daar dit een punt is waar veel irritatie over kan ontstaan bij een ontvanger.
Om deze mail te kunnen zenden is het belangrijk dat dit mail adres wordt vermeld in het veld Opmerkingen, daar wij de orders van Biedmeer importeren in onze database, verzoeken wij u dit veld altijd te beginnen met het email adres van de ontvanger en niet bv. Email:janjansen@hotmail.com maar janjansen@hotmail,com te gebruiken. Eventuele verdere opmerkingen s.v.p scheiden van het email adres d.m.v. een liggend streepje ( - ).
Tevens kan de ontvanger in deze mail informatie vinden om rechtstreeks met DPD contact op te nemen over de zending, zodat deze vragen niet meer bij u terecht komen.
De werkwijze van PostNL is, nemen wij aan, bij een ieder bekend.
 
De bovenstaande wijzigingen hebben voor u als verkoper nog een voordeel.
Zo zal het tarief voor PostNL omlaag gaan van € 6,00 naar  € 5,75 per zending met dien verstanden dat dit tarief tevens geld tot 31 kg.
Er zal dus geen sprake meer zijn van een  ingewikkelde tabel voor het aantal kilo’s.
Het tarief voor DPD is identiek aan PostNL zodat ook hier geen onderscheid hoeft te worden gemaakt in uw webshop voor het berekenen van verzendkosten.
Deze tarieven zullen ook gelden voor 2015, waardoor u niet aan het einde van het jaar wordt geconfronteerd met een plotselinge verhoging van de tarieven.
Voor België hebben wij eveneens een zeer gunstig tarief kunnen afspreken namelijk €  6,95
De wijziging van vervoerder zal al plaats vinden op maandag 1 september 2014, het is dus zaak om de tarieven op uw site op vrijdag 29 augustus al aan te passen naar de nieuwe situatie.
 
Mogelijke vragen over het bovenstaande gaarne per mail naar info@dsmagazijn.com
 
 
Met vriendelijke groet
 
DS Magazijn.